برگزاری مجموعه کارگاه هایی با عنوان مدرسه زمستانه از ایده تا بازار درحوزه سلامت مورخ ۱۸ تا 26بهمن ‌ماه سال جاری، به همت معاونت تحقیقات -فناوری و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

23 بهمن 1401
مجموعه کارگاه هایی با عنوان مدرسه زمستانه از ایده تا بازار درحوزه سلامت مورخ ۱۸ تا 26بهمن ‌ماه سال جاری، به همت معاونت تحقیقات -فناوری و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال برگزاریست.

 

در مدرسه زمستانه از ایده تا بازار با محوریت سلامت منتظرتان هستیم.

 


مجموعه کارگاه هایی با عنوان مدرسه زمستانه از ایده تا بازار درحوزه سلامت مورخ ۱۸ تا 26بهمن ‌ماه سال جاری، به همت معاونت تحقیقات -فناوری و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال برگزاریست.

 

اولین کارگاه این مدرسه زمستانه با عنوان « ایده پردازی بازار محور در حوزه سلامت» در تاریخ 18 بهمن ماه با تدریس جناب آقای دکتر ایلوش شهریاری و حضور اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان و دانشجویان دانشگاه، در محل سالن کنفرانس علامه بلادی برگزار گردید.

دومین کارگاه از سلسله کارگاه های این مدرسه امروز یکشنبه  23 بهمن ماه سال جاری با عنوان بوم کسب و کار  و تدریس جناب آقای دکتر رضا سیاوشی به صورت حضور در همان مکان قبلی برگزار شد.
در ابتدای کارگاه، جناب آقای دکتر اسفندیاری، مدیر محترم مرکز رشد دانشگاه، ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت برگزاری این کارگاه گفت: «داشتن یک استراتژی مشخص برای ایجاد یک کسب و کار، موجب می‌شود تا با کمترین هزینه و هدر رفت زمان، بیشترین بهره وری را به خود اختصاص دهیم.»
این کارگاه که در قالب تئوری/ عملی برنامه‌ریزی شده بود، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان با نحوه نوشتن بوم کسب و کار برگزار گردید. عناوین مطرح شده در این کارگاه، شامل بخش های 9گانه بوم کسب و کار بود.

برخی از نکات ویژه‌ای که در کارگاه، توسط مدرس محترم، جناب آقای دکتر رضا سیاوشی مطرح گردید، عبارتند از:
9 سوال مهم در زمینه کسب و کار که حتما باید به آنها پاسخ داده شود تا  هر فرد بتواند بیزینس مدل خود را طراحی کند شامل:

 

1.    چه کسانی مشتری ما هستند؟(بخش مشتریان)

2.    چرا مشتریان به سراغ ما می آیند و حاضر میشوند به ما پول بدهند؟(بخش ارزش پیشنهادی)

3.    ما از طریق چه کانال هایی محصول یا خدمات خود را عرضه میکنیم؟( کانال دسترسی به مشتریان)

4.    جایگاه مشتری در کسب و کار ما چیست و چه رابطه ایی با او داریم؟(نوع ارتباط با مشتری)

5.    برای خلق ارزش و ارائه محصول به مشتری به چه منابعی نیاز داریم؟(منابع کلیدی)

6.    کسب و کار شما برای ارائه ارزش خود  چه فعالیت های استراتژیک منحصربه فردی انجام می دهد؟( فعالیت های کلیدی)

7.    شرکای شما چه کسانی/ ارگان هایی هستند؟ ( شرکای کلیدی)

8.    کسب و کار شما چگونه درامدزایی میکند؟(جریان درآمدی)

9.    عمده هزینه های صورت گرفته توسط کسب و کار شما چیست؟(ساختارهای هزینه )

 

 در انتها از حضار خواسته شد بوم کسب وکار مربوط به واحد فناور خود را تهیه کرده و جهت بررسی و رفع اشکال به آقای دکتر سیاوشی ارسال شود.
میزان علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در کارگاه، در انتهای کارگاه مورد ارزیابی قرار گرفت که مجموعه نظرات اخذ شده، حاکی از این بود که ۱۰۰ درصد شرکت کنندگان، هم از محتوای علمی برنامه و هم از ارائه مطالب توسط سخنرانان رضایت کامل داشتند.

 

 

 

 

سومین کارگاه از این سری کارگاه ها با عنوان تیم سازی و مدیریت سرمایه انسانی در کسب و کار امروز ۲۴بهمن ماه با تدریس دکتر ایلوش شهریاری برگزار شد. این کارگاه با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان با نحوه چیدمان یک تیم و مدیریت سرمایه انسانی برای کسب و کار خود برگزار گردید.به همین منظور  با بیان  تفاوت تیم و گروه نحوه چیدمان یک تیم ایده ال شرح داده شد. 

در انتهای جلسه جهت تقویت روحیه تیمی در حضار،فعالیت گروهی در قالب بازی اجرا شد.

 

  سه شنبه و چهار شنبه موره ۲۵و ۲۶بهمن ماه، به ترتیب در کارگاه های  دیجیتال مارکتینگ و ورکشاپ خروج از   بحران در کسب و کار با تدریس آقای بهداد بلوری مشاور ،منتور و مدرس کسب و کار،برندینگ و تبلیغات نوین منتظر شما هستیم. 

 

 


کلمات کلیدی:
مدرسه.زمستانه     کارگاه     مرکز.رشد        

تاریخ بروز رسانی:   24 بهمن 1401

تعداد بازدید:   ۴

چاپ خبر



ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >