نشست صمیمانه گروه توسعه فناوری و مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی

9 ارديبهشت 1398
در تاریخ 1397/12/13 نشست صمیمانه مرکز توسعه فناوری با مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی برگزار شد این نشست با هدف گفتگو در خصوص تدوین دوره آموزشی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت پذیرفت. مرکز رشد دانشگاه در نظر دارد در راستای حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی و همچنین توانمندسازی دانشجویان تمامی رشته های تحصیلی دانشگاه در خصوص مبانی خلق ثروت مبتنی بر دانش، دوره ی آموزشی مدونی را بصورت سلسله کارگاهی ارایه کند. این کارگاه ها با موضوعاتی نظیر تکنیک های تفکر خلاق و مبانی خلق ارزش آغاز میشوند و تا توسعه بوم کسب و کار و مهارت های کار گروهی را پوشش خواهند داد. سعی گروه توسعه فناوری دانشگاه بر این خواهد بود که در برگزاری این دوره هم از پتانسیل های مدرسین داخل دانشگاه و استان و همچنین موسسین کسب و کارهای استارتاپی مطرح کشور بهره گیری شود. پیش تر موضوع برگزاری این دوره آموزشی به همراه نسخه نخست از طرح درس آن به مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش پزشکی دانشگاه جهت طرح در شوراهای آموزشی دانشکده ها ارایه شده بود. دکتر کامبیز میرزایی مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در گزارشی از پاسخ دانشکده ها به طرح درس پیشنهادی درس خلاقیت و کارآفرینی اذعان کردند که: دانشکده پزشکی با ارائه درس خلاقی، نوآوری و کارآفرینی بصورت یک درس در قالب ترم تحصیلی استقبال میکند. دانشکده پرستاری با اشاره به وجود سرفصل های مشابه در دروس مدیریتی نیاز به گفتگوی بیشتر در این خصوص را لازم دانسته و دانشکده پیراپزشکی و بهداشت با شیوه برگزاری بصورت کارگاهی موافق بودند. در ادامه با گفتگو و نظر خواهی اعضای جلسه و پیشنهاد دکتر جوادزاده مبنی برارایه درس خلاقیت و کارآفرینی به صورت گارگاه های مستمر برای همه ی گروه ها و دانشجویان به بحث گذاشته شد و این پیشنهاد با نظر موافق اعضای جلسه روبرو شد. همچنین به پیشنهاد اعضای جلسه لزوم تدوین برنامه های توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه در این زمینه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

کلمات کلیدی:
مرکز.رشد     مرکز.مطالعات.توسعه.آموزش.پزشکی    

تاریخ بروز رسانی:   9 ارديبهشت 1398

تعداد بازدید:   ۲

چاپ خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >